Zdjęcia produktów i marketing

Jeśli obraz jest wart tysiąca słów, piękne zdjęcie produktu jest warte tysiąca odwiedzin strony internetowej.

Chociaż nie mam (jeszcze) danych na poparcie tego stwierdzenia, fotografia produktowa może być niezwykle cenna dla Twojej strategii e-commerce.
Aby dotrzeć do grupy docelowej, która wolą kupować online, musisz również dać odbiorcom wyraźne, przyciągające wzrok zdjęcia swoich produktów.
Ale fotografia produktowa nie jest tak prosta, jak wskazywanie i strzelanie. Nawet najbardziej podstawowe produkty wymagają odpowiedniego sprzętu, oświetlenia i przestrzeni, aby tworzyć piękne obrazy, które kupujący sprzedają bezpośrednio ze strony zakupu.

Nie bój się korzystać z aparatu w smartfonie.

Jeśli masz już aparat, który pasuje do tego opisu, skorzystaj z niego. Ale w przypadku wielu rodzajów produktów całkowicie dopuszczalne jest robienie zdjęć produktów na smartfonie.
Nowsze smartfony mogą pochwalić się potężnymi obiektywami i ustawieniami aparatu, które pozwalają zoptymalizować zdjęcia pod kątem różnych rodzajów światła i środowisk, w których możesz robić zdjęcia.

Strzelaj ze statywu

Aby zapewnić spójność wszystkich produktów, potrzebujesz statywu. I na szczęście kupno nie zawsze jest tak dużą inwestycją na skalę przemysłową, jak kiedyś.

Wybierz światło naturalne lub sztuczne

Nigdy nie lekceważ tego, jak niektóre rodzaje światła mogą poprawić (lub utrudnić) fotografowanie produktów. Pamiętaj, że kupujący najlepiej widzą przedmiot osobiście, gdzie mogą zobaczyć wszystko, czego potrzebują przed zakupem. Odpowiednia aranżacja oświetlenia pomaga ujawnić te krytyczne cechy produktu, decydujące o podejmowaniu decyzji, gdy wszyscy odwiedzający witrynę są na zdjęciu.

Naturalne światło

Światło naturalne odnosi się do światła słonecznego – tak po prostu. Nazywane jest również „miękkim światłem”, ponieważ słońce rzuca większy, bardziej miękki zakres światła niż np. lampa, która świeci bezpośrednio na produkt.

Sztuczne ciało

Sztuczne światło to świece, ogień i częściej żarówki. Jest również określany jako „twarde światło”, ponieważ wytwarza mniejszą, ale bardziej skupioną powierzchnię światła. Ten rodzaj światła pozwala na produkty z fizycznymi detalami, które należy podkreślić, aby zaimponować kupującemu w Internecie.

Nie czuj się zobligowany do inwestowania w każdy punkt i sprzęt na raz. Stopniowo stosuj te wskazówki dotyczące fotografowania produktów, aby zobaczyć, co sprawia, że ​​Twój sklep wygląda najlepiej, i zmieniaj swoje podejście, gdy Twoje zdjęcia stają się coraz lepsze.