Wielki Test Salonów 2022. W czołówce są radomskie salony. Na liście najgorszych również
Przez trzy miesiące 72 audytorów – tajemniczych klientów – sprawdzało jakość obsługi w salonach samochodowych. Tak powstał 19. już Wielki Test Salonów „Auto Świata”. Mamy wyniki i komentarze radomskich salonów.
Na 345 sprawdzonych salonów należących do 24 marek aż 175, czyli połowa, zasługuje na wyróżnienie. W 20 przypadkach audytorzy przyznali salonom maksymalne oceny 100 proc. we wszystkich badanych kategoriach. Zdarzają się oczywiście także wpadki i niskie oceny. Jest ich jednak coraz mniej, bo w tym roku ocenę poniżej 50 proc. uzyskało tylko pięć salonów, w tym… jeden radomski.
Kryteria oceny
Tegoroczny Wielki Test Salonów odbywał się w trudnych dla dilerów i importerów warunkach, przede wszystkim z powodu braku ciągłości dostaw samochodów. Test wykazał, że obsługa w salonach jest profesjonalna – w takich kategoriach jak „Przyjęcie klienta” czy „Aktywna rozmowa doradcza”. Audytorzy (tajemniczy klienci) większości salonów przyznali maksymalne oceny 100 proc. To oznacza, że sprzedawcy potrafią profesjonalnie ustalić, jakie auto, w której wersji i z jakim wyposażeniem jest klientowi najbardziej potrzebne. Bardzo dużo maksymalnych ocen audytorzy wystawili w kategorii „Jazda testowa”. Auta do jazd próbnych są dostępne, a sprzedawcy sami proponują klientom przejażdżkę wybranym modelem.
A co sprawiało trudności? Okazuje się, że umówienie się na wizytę w salonie nie zawsze było łatwe (prawdopodobnie z braku samochodów). W tym roku audytorzy w przypadkach, gdy wybranego auta nie było w salonie, podchodzili z pewną dozą tolerancji i zgadzali się poczekać na inny termin.
Poza tym sporo do poprawy dziennikarze dostrzegają w kategorii „Przygotowanie kompleksowej oferty”. Chodzi tu nie tylko o model czy wersję wyposażeniową samochodu, lecz także o zaproponowanie klientowi najlepszej dla niego formy finansowania auta (kredyt, leasing, wynajem itp.) oraz ubezpieczenia, ewentualnie dodatkowych pakietów obejmujących przeglądy.
Oceny radomskich salonów
W czołówce jako salon wzorowy z punktacją 99,5 proc. znalazł się salon Skody, AMD Auto Centrum. Na podium znalazły się też salony Toyoty (96,5 proc.) oraz Dacii (95 proc.) ocenione jako salony bardzo dobre.
Kolejne miejsca zajęły salony Nissana (91,5 proc.), Opla (88,5 proc.), Renault (87,5 proc.), Citroena (61,5 proc.), dealer Kia (56,6 proc.). W grupie najsłabszych znalazł się salon Peugeot – 35,5 proc., zajmując trzecie miejsce od końca w zestawieniu.
Komentarze
Prośbę o komentarz i uwagi wysłaliśmy do wszystkich radomskich salonów. Poza trzema, przedstawiciele wszystkich pozostałych nie zdecydowali się na komentarz, po zapoznaniu się z wynikami.
Piotr Seredyn
Pełnomocnik zarządu ds. Handlowych AMD Auto Centrum
Cieszę się z wysokiej pozycji salonu w rankingu jakości obsługi klienta Auto Świata. Bardzo ważny jest dla nas fakt zaistnienia w rankingu niezależnym i znalezienie się w gronie obiektów wzorowych z najwyższą oceną. Zaledwie pięć salonów samochodowych w Polsce uzyskało wynik 99,5 proc. w kategorii wzorowych.
Dodatkowym powodem do satysfakcji jest najwyższy poziom jakości obsługi klienta wśród naszych lokalnych, radomskich salonów. Wartością kluczową jest fakt, że warunki badania były takie same dla poszczególnych marek samochodowych dostępnych na rynku w całej Polsce.
Wysokie miejsce w rankingu potwierdza słuszność strategii wprowadzonej od początku działalności. Trzeba wspomnieć, że jesteśmy już 25 lat na rynku w obecnej lokalizacji. Dzięki rozwojowi, udoskonalaniu wewnętrznych procedur oraz współpracy z marką Skoda praca nad jakością obsługi klienta w naszym salonie jest elementem najważniejszym.
Cieszy mnie również fakt, że bardzo wysokie oceny pojawiły się w niezwykle trudnym dla rynku motoryzacyjnego okresie ograniczonego dostępu pojazdów ze względu na braki podzespołów do produkcji. Podstawą do osiągania sukcesów jest dla mnie zespół ludzi o odpowiednich kwalifikacjach i znakomicie umotywowanych. To właśnie im należą się słowa podziękowania.
Ewa Romanowska
Toyota Romanowski Radom
Bardzo wysoki współczynnik satysfakcji klienta to fundamenty naszej działalności i obszar, na który kładziemy ogromny nacisk. DNA naszej firmy to ciągły rozwój i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom Klientów bez oglądania się na konkurencję.
Ostatnie lata to niewątpliwy sukces firmy Toyota Romanowski Radom. Najwyższe udziały rynkowe w Radomiu i Kielcach (lider sprzedaży na obu rynkach), ciągłe doskonalenie procesu obsługi Klienta oraz podnoszenie jakości świadczonych usług na wszystkich płaszczyznach.
Efektem naszej ciężkiej pracy, w latach 2019, 2020 i 2021 zostaliśmy uhonorowani prestiżową nagrodą importera „Dealer Roku”, która to jest najwyższą z możliwych ocen wystawioną przez naszych Klientów, dzięki którym udało się wypracować tak doskonałe wyniki. Firma Toyota Romanowski w Radomiu od 30 lat funkcjonuje w branży motoryzacyjnej. Doświadczenie plus stały rozwój to nasz klucz do sukcesu.
Dariusz Kucharek
Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu Dixi-Car S.A.
Uważam, że wynik radomskiego salonu Opla w teście Auto Świata, na poziomie 88,5 proc. wydaje się być na bardzo dobrym poziomie.
Moja ocena wynika z faktu, że z końcem listopada 2022 roku salon przestał być Autoryzowanym Dealerem Opla.
Pracownicy wiedzieli o tym już kilka miesięcy wcześniej, co naturalnie zmniejsza zaangażowanie w markę, ponieważ trzeba ją stopniowo wygaszać, a mimo to wynik badania wypadł na bardzo satysfakcjonującym poziomie. Świadczy to o wysokiej klasie załogi byłego już Opla w Radomiu.
Na podstawie: Auto Świat