strajk kobiet; sieci społecznościowe; Facebook; dane; social media, Raport: Strajk Kobiet w social media, OK!magazyn

Najwięcej wypowiedzi na temat Strajku Kobiet pojawiło się na Facebooku, który zdystansował inne kanały komunikacji (m.in. Twitter, Instagram). Niemal 75% wpisów miało wydźwięk pozytywny.

Raport analizuje aktywność na wszystkich głównych platformach social media, portalach i w blogosferze w okresie między 30 września a 30 października 2020 r.

W analizowanym okresie to kobiety były zdecydowanie bardziej aktywne w mediach społecznościowych i częściej wypowiadały się na temat strajku. Mężczyźni chętniej niż kobiety korzystali z Twittera. Co ciekawe, wpisy polityków i partii politycznych zdecydowanie ustępują pod względem wygenerowanych zasięgów publikacjom influencerów i celebrytów. Świadczy to o ponadprzeciętnie dużym zaangażowaniu w akcję twórców i liderów opinii. Również wiele marek postanowiło zabrać głos na temat kwestii praw kobiet. Warto podkreślić, że były to nie tylko biznesy o charakterze lokalnym, ale i globalne korporacje.

“Znaczący wzrost liczby wypowiedzi na temat Strajku Kobiet w najbardziej gorącym momencie demonstracji ulicznych dowodzi, że także w Polsce platformy social media na dobre przestały być narzędziem służącym jedynie do poznawania nowych osób i utrzymywania kontaktów ze znajomymi. Serwisy społecznościowe są dziś realnym narzędziem wywierania wpływu: na polityków i otaczającą nas rzeczywistość” – powiedział Aleksander Foks, partner w agencji Intryga.io.

Cały raport dostępny jest na stronie www.intryga.io.

Źródło: Marketing przy kawie
Nie ma jeszcze żadnego komentarza

Jeśli chcesz, skomentuj ten artykuł