dlaczego warto skakać na skakance; skakanka ćwiczenia; alternatywa dla siłowni i klubów; ćwiczenia w domu; fitness w domu, Pięć powodów, dla których warto skakać na skakance, OK!magazyn

Skakanie na skakance to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią siłowni czy klubów fitness, a jednocześnie chcą mieć porządne i przynoszące efekty treningi. Ten niepozorny przyrząd może być kluczem do naprawdę spektakularnych efektów.

Ma też mnóstwo zalet – zajmuje niewiele miejsca i można z niej korzystać w zaciszu domowym, a trening ze skakanką poprawia kondycję, równowagę, wzmacnia mięśnie i pozwala spalić więcej kalorii niż jogging.

Jeśli uważasz, że skakanka jest dobra, ale dla dzieci bawiących się na podwórku, to bardzo się mylisz. Nie bez powodu ten prosty przyrząd wykorzystywany jest w treningu przez bokserów. Regularne ćwiczenia ze skakanką mają bowiem wiele zalet. Oto kilka z nich:

Efektywność

Jedno z opublikowanych niedawno badań wykazało, że skakanie na skakance to jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń cardio na świecie. Udowodniono bowiem, że może pomóc wyrobić kondycję, nawet jeśli ćwiczy się zaledwie kilka minut dziennie. Uczestnicy badania mieli za zadanie przez sześć tygodni ćwiczyć codziennie przez 10 minut. Po zakończeniu badania okazało się, że osoby te poprawiły stan układu sercowo-naczyniowego w takim samym stopniu jak ludzie, którzy biegali przez 30 minut dziennie.

Wzmocnienie ciała

Podczas skakania na skakance człowiek spala w minutę więcej kalorii niż podczas biegania, pływania czy wiosłowania. Dzieje się tak m.in. dlatego, że to proste ćwiczenie angażuje więcej mięśni niż wymienione wyżej aktywności. Regularne skakanie wzmacnia górną i dolną część ciała, a jednocześnie kwalifikuje się jako trening o niskim obciążeniu.

Różnorodność

Wbrew pozorom skakanie na skakance nie musi być ćwiczeniem monotonnym. Można bowiem zmieniać styl skakania, zwiększając intensywność zaangażowania konkretnych partii ciała, np. barków lub nóg. Można również eksperymentować z tempem skoków – zwiększając je i zmniejszając z powodzeniem możemy wykonać trening interwałowy.

Łatwość ćwiczeń

Jak zacząć taki trening? Zwyczajnie – sięgając po skakankę. Nie trzeba kupować karnetu, drogiego sprzętu, specjalnego stroju. Warto jednak na początek – jak w przypadku każdej aktywności – zacząć od najprostszych ćwiczeń, w tym przypadku od podskoków na palcach. Następnie można zwiększać intensywność i tempo skoków, kolejno modyfikować i eksperymentować ze stylem, wykonując naprzemiennie podskoki na jednej nodze, podskoki z wysokim unoszeniem kolan. Na wstępie swojej przygody ze skakanką nie należy ćwiczyć dłużej niż 10 minut. Z czasem można wydłużyć trening do 20 minut.

Uniwersalność

Skakanie na skakance to trening, który można zrobić wszędzie. Potrzebna jest bowiem tylko skakanka, a tę można zabrać ze sobą wszędzie – do kieszeni przed wyjściem na spacer, do plecaka czy walizki przed wyruszeniem w podróż. To, że skakanka jest lekka, mała i zajmuje niewiele miejsca, pomaga też motywować się do treningu. Jeśli bowiem wszystko, czego potrzeba do treningu mieści się w dłoni, to trudniej się od tego treningu wymigać.

Nie ma jeszcze żadnego komentarza

Jeśli chcesz, skomentuj ten artykuł